torsdag 18 juni 2009

Tack och lov för hederliga människor!

Mr Klant-o-bert himself!

När vi svängde in på Kvantums parkering imorse sa min käre sambo:
-Jag undrar var min börs är, undra om jag la den på biltaket när jag satte in Melker i bilen?
-Är du för f*n inte klok, man lägger väl aldrig nåt på biltaket, det är ju som gjort för att glömmas? säger jag då...

Just denna dag hade han även rätt mycket pengar i börsen eftersom stället där vi köper virke till inglasningen, inte tar kort. Han kom dock fram till att han nog lämnat börsen hemma, så vi funderade inte mer på det utan gick in och handlade.

Väl framme vid kassorna ringer det en för mig helt okänd person, Britta Dahlén. Hon hade kört förbi något på vägen, körde tillbaka och hämtade upp det som visade sig vara As börs. Han hade ingen mobil med sig, så hon luskade tag på mitt nr och ringde mig istället för att lämna in den på polisstationen. Så otroligt snäll. Alla pengar fanns också kvar, så det var ju väääldigt skönt.

Två trisslotter fick hon för besväret. Så här i efterhand hade man ju kunnat ge henne tio trisslotter, men vi får hoppas att hon kommer på TV snart och skrapar månadstriss eller nåt. Hon får då en extra stjärna i himlen!

1 kommentar:

  1. Karlar! =)

    Läkaren misstänkte faktiskt att det var förstoppning. De tog blodprover på henne, men inte fattar jag hur de ska visa ifall hon har förstoppning? Hm...

    Ang. fotografierna, jag använder mig utav ett fönser som sidoljus. Det fönstret är så perfekt, för utanför har vi våran inglasning med sånt där plasttak = värsta bouncern! =)

    SvaraRadera