tisdag 4 januari 2011

2010 till handlingarna

2010 är ett år som definitivt går till historien. Fullt upp hela tiden, men mest har det varit riktigt roliga händelser. Tittar därför tillbaka på året på detta sätt:

Januari: Blev bjuden av min vän, den då blivande bruden Caroline till Sthlm för Bröllopsmässa. En riktigt rolig helg. Anklagade sonen för att ha tagit mitt körkort fast det var jag som var boven.
Februari: Melker gillade att låta som, och sitta på skotern. Var sjuk samt fortsatte med diverse lamppyssel.

Mars: Mitt godis-och glassuppehåll fortsatte. Älsklingen fyllde 30 år. Badrummet som vi renoverat på grund av vattenskada blev klart. Firade våffeldagen ute på inlgasningen och lilleman började äntligen sova bättre på nätterna. En obligatorisk helg i husvagnen. Var på Queen-konsert där kusinen min dominerade!



April: Härlig vårvinterdag på stugan med hela familjen, 30-årsmiddag hos barndomsvännen, slalomvecka i Hemavan med svärfamiljen, helg i husvagnen, dop för den yngsta av mina två fadderbarn.

Maj: Jag fyllde 30 år, Londonhelg med Titti och Alex vilket var riktigt roligt och mysigt, hotellhelg i Skellefteå med sju härliga vänner där vi firade att jag fyllt 30 år. Sprang Vårruset på 21.59. Sjöng med kören utan namn.

Juni: Möhippa för min fina fina Caroline. Klackarna i taket! Blev husvagnsägare och firade Midsommarhelgen i den när min härliga semester började. Melker kusin Alexandra sjöng solo på examen och Madelene konfirmerade sig. Jag och Melker minisemestrade hos hans mor- och farföräldrar.

Juli: Sol och bad, tid på båten, Michael och Caroline blev äkta makar. Lagfest med gamla Sikforsare, Melker blev två år, semester med vänner i Lycksele, födelsedagsfest på Sandön här i byn, jag skar mig i handen vilket blev ett finfint ärr...

Augusti: Årets semester med Linda och Mattias med båtarna runt i Luleå-Piteå. Jag sprang vilse i Luleå under min motionsrunda. Möhippa för systrami. Till Sthlm för convent med jobbet, gick från 75% till 100 % på jobbet, kräftkalas, sambon påbörjar projekt bygga förgård. Spelade fotboll.


September: Dags för Tjejmilen med ett härligt gäng från familjen. Nådde inte riktigt mitt mål men landade på 51.56 som jag nu har tänkt att slå i år. Min älskade bästa vän gifter sig med sin ungdomskärlek. Rogivande helg i fjällen, Amatörkören drar igång igen.

Oktober: Dags för årets sista vackra bröllop som ägde rum i Skövde mellan Titti och Leif. Alltid kul att ses! Blåste glas och Melker lärde känna min gamla nalle Roffe. Fick fota med studiogrejer, gjorde vår första pumpalykta och bakade pumpabröd.

November: Vårväder under vår helg i husvagnen. Begravning för min faster och Anders farmor. Åkte häst och vagn och besökte Nimbys. Njöt på SPA tillsammans med svägerska och mamma. Bakade pizza i bagarstugan tillsammans med vänner och Melker köpte ett paket av tomten.

December: Lussade runt i Böle med kören. Firade jul med våra underbara och ovärderliga familjer och avslutade året i husvagnen.

Nu har jag säkert även missat en del. Som att vänner fått barn, att vi umgåtts med vänner och familj, Melker utvecklas till en helt underbar liten människa, hall och tvättstuga har återställts till hur det var innan vattenskadan med lite småjusteringar och så har vi ju jobbat också, lillen har varit på sin älskade förskola och....nä, det kanske var allt.

2 kommentarer:

  1. Ja ett år fylls av både gott och ont, precis som livet i sig har toppar och dalar.

    Men visst är det roligt att gå tillbaka och se hur mycket man faktiskt hinner med på ett år? Du har haft ett händelserikt 2010 med mycket glädje! Och glädje tillför du även i mitt liv!

    Önskar Dig och Din familj ett toppen-2011!!
    Kramar Titti

    SvaraRadera
  2. Puh! Jag blir lite matt bara av att läsa. Inte konstigt om du varit trött emellanåt, för du har ju verkligen haft fullt upp. Kul att jag fått vara med och dela många av grejerna här ovanför. Ses imorrn. Nu stora taggen!

    SvaraRadera