tisdag 25 januari 2011

Promenad under stjärnorna

Tog mig en kvällspromenad här i byn under stjärnklar himmel med Mitt Sommar i öronen. Frisk luft behövs, speciellt när spenderar många timmar i simhallen varje dag. Gjorde ett kort stopp hos mina fadderbarn för att få träffa dem och deras mor en stund innan jag vandrade vidare. Sambon kom nämligen hem tidigare även idag och då kände jag att jag minsann skulle ta tillvara på tillfället för kvällspromenad.
Känns som veckans motion kommer att bli mycket bra. De senaste veckorna har jag varit lite loj, haft ont i halsen för sjuttioelfte gången och ätit en himla massa. En riktig laddarperiod med andra ord.
Veckans motion ser ut så här (väldigt intressant kan jag ju förstå att ni tycker att detta är, men det är mest för min egen skull).

Måndag: leda 50 min grundvattengympa + 30 min egen kondition i gymmet.
Tisdag: leda 50 min Gymstick på land, 45 min promenad
Onsdag: simma 1000 m
Torsdag: leda 1h Djupvattenträning + vara med på 1h Djupvattenträning efteråt
Fredag: vilodag/promenad
Lördag: ca 1h fotbollsträning + 1h Zumba
Söndag: 1h Styrkegympa

Känns som sagt som en bra vecka.

1 kommentar: