fredag 14 januari 2011

Myset är igång

Kom ihåg ett recept på Bananglass som jag såg i denna fina blogg. Sagt och gjort så har vi ikväll fixat det, och lillen älskade det. Hur enkelt som helst, plus att det är nyttigare än den vanliga glassen som han annars älskar.

Vi är för övrigt på minisemester hos Melkers mor- och farföräldrar i helgen. En natt hos dem var känns lyxigt och härligt och vi är väldigt tacksamma för att ha våra familjer så nära. Imorgon väntar brudklänningsprovning tillsammans med min allra bästa vän och så ska vi kika på ringar också. Ska försöka hålla koll på om någon köper guld till ett bra (läs:högt) pris, eftersom jag har några gram att göra mig av med.

Till middag ikväll åt vi Honungsmarinerad kyckling med lök och rotfrukter som Louise tipsade mig om när jag frågade om recept från er. Lite skeptisk blev jag allt när det luktade jul i hela köket, men det blev riktigt gott. Ett glas vin till det, och snart Let´s Dance så är fredagsmyset komplett.

Till sist två bilder på en lite snorig, långhårig skönhet tagna i oktober 2010.

Mys är ju för övrigt ett ord och en känsla som jag kommer tillbaka till lite då och då. Sonen har nu också börjat säga "Det här var mysigt mamma", eller "Mysa med mamma/pappa". Att massera och masseras är också en omtyckt aktivitet numer. Igår somnade han för natten när Anders smörjde in honom/masserade honom efter bastun. Avkopplande...och mysigt!

1 kommentar:

  1. Myyyysigt att se och läsa din text!! Ha det så bra på klänningsprovningen! Jag tror du kommer bli toksnygg oavsett klänning!

    SvaraRadera