söndag 9 januari 2011

Nu startar vi!

Lillen funderar: vad tusan är det här?

Denna helg har gått i frosseriets tecken. Liksom som ett avstamp inför vad som komma skall. Nyårslöften har jag slutat med för länge sedan. Det bästa Nyårslöfte jag någonsin har haft var att jag aldrig mer skulle ge några Nyårslöften:). Mitt glass- och godisavbrott som jag påbörjade den 2 januari förra året var alltså inget sånt heller utan endast ett hälsolöfte till mig själv!

Imorgon börjar ett lite mer hälsosamt liv som innebär att jag, liksom så många andra ska uppgradera min träning lite samt att äta bättre. Att äta bättre behöver inte innebära så mycket mer än att jag ska planera inköp och middagar lite bättre. Mer grönsaker, men jag ska äta vanlig mat. Var just in och skaffade mig lite inspiration på mitt tidigare inlägg där jag fick grym hjälp av er. Här går ni in för att komma direkt till den sidan. Lax, räkor, kyckling, kassler och en del annan basmat ska nu inhandlas. Imorgon börjar vi med en enkel Älgköttfärssås, så gott så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar