tisdag 4 januari 2011

Nu är karusellen igång!


Inom det närmsta halvåret kommer det att vara mycket bröllopssnack kan jag tänka mig. Jag känner ju liksom mig själv och vet att jag kan surra oavbrutet om något, så hela den här bröllopskarusellen blir nog inget undantag.

Ett datum är bokat. Tror jag i alla fall. Med allra största sannolikhet så blir jag Fru Johansson den 9 Juli 2011. Vet egentligen inte vad som ska sätta käppar i hjulen för detta datum, men man vet ju aldrig.

Persson, Johansson, känns inte som om vi har så häftiga namn någon av oss, men vad tusan, ett snyggt efternamn gör väl ingen människa lyckligare? Jag är bara enormt glad att jag får gifta mig med den man jag älskar.

Så här i startgroparna inför Bröllopet tänkte jag bara skriva ner lite tankar som jag har inför hela evenemanget så att jag i efterhand kan gå tillbaka och se hur rätt eller fel jag hade.

Jag ser mig själv i en kort klänning, färgade skor (typ röda, cerisa, turkosa eller nåt annat snyggt om det inte gör att jag ser ut som en clown förstås), någon tuffare frisyr med någon snygg grej i. (När jag idag klippte mig frågade frissan om jag såg mig själv i en uppsättning och mitt spontana och snabba svar var då: Nej.) Ringen tror jag kommer att ha en sten i. Melker och hans fyra kusiner går före mig och Anders under vigseln.

Anders klädsel ser jag inte riktigt framför mig än, det är nog bäst att välja mina kläder först. Solen strålar, vi omringas av vår älskade familj och våra vänner, solen strålar (hoppas går ju) så vi har vigseln utomhus. Min väns man viger oss till tonerna av en vacker stämma. Borgerlig vigsel känns helrätt eftersom ingen av oss är troende.

Vigsel- och festplats är på mina föräldrars stuga eller på Sandön i Sjulnäs. Festen hålls i partytält som vi pyntat och gjort mysigt. Inget honnörsbord. Förrätt, buffé, kaffe, avec och bröllopstårta. Några lekar och kanske några tal, sen dukar vi bort och dansar och festar kvällen lång med trasmattor under fötterna. Någon kanske tar ett nattdopp innan vi åker hemåt.

Haha, å fy tusan, jag har ju skrivit en hel roman! Nåväl, återstår att se hur det artar sig. Första punkten ska i alla fall bli att köpa mig en snygg bok där jag ska skriva ner allt!

9 kommentarer:

  1. det låter helt underbart!!!! jag ser dig också i en kort klänning och ett par fantastiska skor! du kommer vara så vacker min fina fina vän.... och jag ska vara världens stoltaste strandade val! puss bästa

    SvaraRadera
  2. Så roligt!
    Ska bli intressant att se vad som faller in.
    God fortsättning på det nya året!

    Kram,Frida

    SvaraRadera
  3. Åh va roligt för er! :) det låter helt underbart! Hoppas du får ditt drömbröllop! :)

    SvaraRadera
  4. Haha.. Oj, vad jag känner dig trots att vi inte ses titt som tätt. Pratatde precis med mamma som frågade: "It sko väl å Jennie gift sä?".
    "Jajjemän" svarade jag och när jag spånade inför henne hur jag trodde du skulle ha det sa jag att "om jag känner Jennie rätt kommer det bli en borgelig utevigsel, kanske på Nötön med patytält, mycket musik och så... Kärleksfullt och inte så krystat- precis som Jennie är".

    Ska bli så kul att följa dig och vägen fram till altaret! Carries hatt med fjäder när hon ska gifta sig är assnygg- du skulle absolut passa i något liknande!

    SvaraRadera
  5. Så roligt! Stort grattis till er, låter som ni kommer få ett toppen bröllop :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hur det än blir kommer det bli fantastiskt, tom om det regnar :)

    SvaraRadera
  7. Så fantastiskt roligt!!!
    Lycka till med planeringen! :)

    SvaraRadera
  8. Så kul för er, det kommer bli en toppendag! Eftersom ni inte skulle ha någon speciell lokal så löser det nog sig, för Pite summer games är väl omkring den tiden och då är de flesta lokalerna redan bokade. lycka till med planeringen! / Carina

    SvaraRadera
  9. Låter som härlig planering!!

    Vi bokar 9/7 (vi kan åka ifrån Gotland och Almedalsveckan lite tidigare), hör av dig om datumet ändras...

    Såå glad för er skull! Och jag lovar: du har mycket huvudbry men framförallt mycket roligt med planering med bröllopet - jag bistår gärna med tips och råd om du vill :)
    Kram titti

    SvaraRadera