torsdag 23 april 2009

Nej, tacka vet ja kärringcykel och cykelkorg!

Cykel från www.teamsportia.se

Då har lillen gjort sitt livs första cykeltur. Provade i eftermiddags på gården för att se så han satt bra och han verkade trivas som fisken i vattnet när han satt och tittade ut på ena sidan för att se var han egentligen hamnat. Ikväll var pappan i familjen iväg en sväng, så jag o Melker for ut på en cykeltur till hans fina fadder och mitt fina fadderbarn (säger man verkligen så?) här i byn, eller i grannbyn om man ska vara noga.

Inte ett pip från lillen, som satt så snällt i cykelsadeln. Däremot hade A monterat sadeln på sin egen cykel, en moutainbike med världens minsta och obehagliga sadel, så ont i rumpan kom som ett brev på posten! Han ska snabbt få montera över den på min cykel! Önskar dock att jag hade en fin kärringcykel med cykelkorg, det får minsann stå högst upp på listan nästa år när man fyller jämnt!

Jag har idag konstaterat att jag är lycklig! Fint väder, välstädat hem (tack mor för barnvakten), eftermiddagsprommis med fina familjen, god kyckling som vi grillade till middag och sen premiärcykeltur på det...aaah, nu känner jag att sommaren kommer att bli en bra en! Alla små problem som man ibland tycker att man har, känns som små och futtiga när man hör och läser om alla som är eller har sjuka personer i sin närhet....

1 kommentar:

  1. Det låter bra det. Vädret kan man då verkligen inte klaga på, helt underbart! Tror att jag har hunnit med tre promenader idag. Ja kom och hälsa på i helgen, det går väldans fort i huset nu. Ska ta mig i kragen och lägga ut lite bilder nu. Hälsa fina familjen!

    SvaraRadera