tisdag 14 april 2009

Rutiner

Lillen har just nu rätt bra rutiner vad gäller sömn (på dagen) och mat.

Vaknar runt 06.30 då vi stiger upp och han får gröt till frukost (han är ju vällingvägrare).
Leker och myser fram till ca 09.30-10.00. Han får mellis, banan eller fruktpuré och sover sedan i vagnen 1-1,5 timme, oftast medan jag promenerar. När han vaknar är det lunch i form av en burk med mat. Lek och mys eller vad vi nu hittar på fram tills mellis. Efter det sover han igen 1-1,5 timme från ungefär kl 14. Middag (en burk) runt 16.30 och sedan är det lek och mys igen fram till gröten kl 19.00 och sängdags runt 20.00. Nätterna är en helt annan fråga...han vaknar i tid och otid, men det sägs att det är bara att vänta ut...

Idag har jag, Sara och Anna med barn gått prommis i det fina vädret och sedan var vi ute hos oss och slappade. Drog barnen i pulka/på bob, gjorde klämmackor och stekte bogfläsk till lunch, en mycket mysig mammaträff!

Jag och min mor har just gjort ÖB där jag handlade till helgens aktiviteter i Ersträsk. Engångsartiklar och massa gotta blev det, man vill inte gärna diska där eftersom det inte finns rinnande vatten...:).

Nu ska jag gå och umgås med min son...

4 kommentarer:

  1. Härligt med rutiner, tack för en trevlig dag idag!

    SvaraRadera
  2. Ja en riktigt härlig dag. Vi tackar och bockar för den. Instämmer med rutinerna, de är så skönt när man får in dem.

    Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Vilka fina påskbilder! Melker som påskkärring pryder min telefon :) Hoppas förberedelserna inför Ersträsk går bra. Jag pluggar järnet här i Umeå och får köra ett "packarryck" imorgonkväll.

    Vi ses på fredag!
    kram/ Charlotta

    SvaraRadera
  4. Det är alltid lika kul att hälsa på! :)
    Ja, dom är faktiskt riktigt tuffa, skinnfåtöljer utan armstöd! Ska bli intressant bara o se hur allt ska rymmas, men vi löser det nog på nåt sätt! :)
    Tack än en gång för födelsedagspresenten, kommer nog höra av mig inom kort ;)

    SvaraRadera