lördag 4 april 2009

Ombytta roller

Melker är på sitt allra bästa humör, dagen har varit toppen ur hans synvinkel. Min dag började dock inte så bra, en släng av magsjukan hemsökte mig så att jag fick be till porslinsguden (som en annan bloggare så fint beskrev det). Följde ändå med till slalombacken där jag satt fram till lunch. Trots att det varit övermulet idag, så var det skönt väder, runt nollgradigt och vindstilla. Vi åt lunch (liiitegrann i alla fall) och då bröt det ut för AJ.

Vi åkte hem till stugan efter det och lade oss på var sin soffa. För mig blev det bättre och för sambon sämre, så han ligger fortfarande på soffan. Vi andra har ätit pizza ute på altanen i solskenet (kom såklart kl 17 när det var slutåkt för de andra). Det planerade restaurangbesöket ställdes in pga det vackra vädret, ingen ville gå in när de var så härligt ute.

Nu har vi så sakta börjat packa ihop alla grejor, så det blir en mycket lugn kväll och hoppas att vi båda är fräscha imorgon och att ingen annan smittats. Funderar på om det kan ha varit magsjuka som lillen haft i veckan, han har ju spytt upp maten lite då och då, men det verkade inte som magsjuka då tyckte vi...

Lillen har börjat låta väldigt mycket, dadada, hiii och många andra läten. Han är helt galen när han sitter hos en, nyper tag på båda sidor om ens ansikte och attackerar för att bitas. Kan bli farlig på dagis! Det kanske är de kliande tänderna som hägrar...en ÅTTONDE på väg nu, värsta popcornmunnen!

Nu behöver jag en dusch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar