söndag 10 oktober 2010

På böljan blå


Under vår båtsemester blev det ett snabbt besök på Lagerhaus i Luleå. Tyget "Havet" fick då följa med mig hem. Nu, några månader senare blev de gardin, kuddfodral och kökshanddukar. Undrar om resterande bit får blir gardin i förgården?

I torsdagskväll efter jobbet började jag skrädda och vips så hade jag gardinen färdig och under fredagen hjälpte lillen mig att sy resten.


Ibland är det bara så att energin finns där, bara att tacka och ta emot. Nu är nämligen heeela huset höststädat, även garage och förråd fick sig en rejäl omgång så idag är det bilarnas tur att städas invändigt samtidigt som sambon ska byta däck.
Haft en riktigt mysig helg hittills med fina vänner på besök både fredag- och lördagkväll. I eftermiddag blir det en joggingtur med S, som på den gamla goda tiden. Bara att klä sig för idag är det så kallt så kallt. Ses senare!

1 kommentar:

  1. Oj vad du hinner med, krativt och snyggt verkar det också bli! Har du symaskin? Har du lärt dig själv eller hur lyckas du...?

    Jag skulle också vilja pyssla, men vet inte riktigt vad man skulle kunna göra...

    Kram Titti

    SvaraRadera