tisdag 28 maj 2013

Mitt i prick i värmen

Idag till svalkande mellis efter förskolan gjorde jag och Melker melonslush som var ännu ett lyckat recept från grymma bloggen Ett bättre du. Melker är ju annars rätt svårflirtad vad gäller frukt och grönsaker, men vattenmelon är en favorit. I Thailand blev det många melondrinkar för honom. Synd bara att jag spillde ut hälften över bänkskivan när jag skulle hälla upp. Blev alltså inget till mig denna gång. Detta ska vi dock göra om väldigt många gånger i sommar!
 
 
En plåt med fröknäcke har det också blivit idag, brödkrutonger till morgondagens lunch samt att jag nu ska slänga ihop en sats chokladbollar. Ni vet, de där goda men rätt så nyttiga. Låter som om jag varit inne hela dagen men inte det. Har bara varit ruggigt effektiv när jag väl varit inomhus. Förutom den där timmen som jag och Fred vilade mitt på dagen då förstås:). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar