måndag 27 maj 2013

Tillägg i träningsmålet

Har nu avverkat två av sex veckor av mitt mål där jag siktar mot att bland annat få träningen till en naturlig del av vardagen som mammaledig. Känner att jag kommit igång bra med träningen och den blir i alla fall väldigt varierad från vecka till vecka eftersom kvällsträning ofta innebär att jag behöver barnvakt. Nu, med fyra veckor kvar innan målsnöret (Midsommar), kände jag för att göra ett litet tillägg. Har man skrivit ner det (eller berättat det för någon), är det ju som sagt lättare att hålla, för mig i alla fall.
 
Tillägget går ut på att jag ska försöka få till en bra matrutin, att äta huvudmålen samt fylla på med mellanmål vilket jag annars brukar vara dålig på. Hålla snasket till helgerna, förutom om det är kalas eller så. Det handlar inte om att gå ner i vikt, sånt sparar jag till efter jag slutat amma om jag då känner att det är aktuellt, utan om att inte ständigt småäta socker och snask. Kvällsmålet blev idag blåbär och röda vinbär, mandlar, kokos, kvarg och lite agavesirap. Mums!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar