tisdag 7 maj 2013

Tisdag

Ligger i sängen sedan en timme tillbaka. Inte riktigt vad jag tänkte med denna kväll, men sånt får man acceptera ibland. Melker som tidigare idag sovit i en timme (!) eftersom han var så trött, var ju självklart inte alls trött ikväll när det var dags för sängen. Det förstår ju jag det och kan bara skylla på mig själv som lät honom sova. En bebis som var lite missnöjd gjorde det inte enklare för storebror att somna ikväll. Hade en del saker jag hade tänkt fixa ikväll, men skippade helt enkelt dem och gick upp till sovrummet med mina två små killar.

Nu sover de båda och jag ser lite på play och skriver packlista inför helgen. Torsdag åker ju nämligen jag och Fred till Göteborg för årets reunion med Alexandra och Titti. Ska bli otroligt mysigt och trevligt.

Imorgon ska storebror på förskolan i några timmar för att leka av sig med kompisarna medan jag och Fred ska på mamma/bebislunch hos Sara och Edvin. Packa blir annars det jag lär syssla med plus att jag har lejt bort mina grabbar till deras fadder en stund på kvällen så att jag kan träna kettlebell. Tycker det är så grymt kul just nu, helt klart min favoritträning och där känner jag att jag kan anpassa efter vad kroppen tycker är ok.

Förmiddagen idag började jag med ett tabatapass med min TRX, pilatesboll samt några plankor. Trettio minuters träning innan jag och mamma gick en 5 km promenad medan Melker cyklade brevid. Bästa starten på dagen! Ikväll har vi även firat finaste sjuåringen Ville. Galet att han redan är så stor! Försöker ständigt få kramar av honom men det vill sig inte riktigt:). Nu, tillbaka till play.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar