måndag 9 februari 2009

Fredag den 13:e = Alla hjärtans dag(firande)

Jag vet att Alla hjärtans dag är på lördag, men vi kommer att fira den på fredag den 13:e!!! Ja, ni hör ju själva hur illa det låter, kan ju bara gå fel. Antingen brinner väl menyn upp på den där fina restaurangen i stan (inte första gången för mig i så fall), eller så ....nä, jag vet inte riktigt vad som ska hända, men helt rätt känns det ju inte att fira på fredagen. Det värsta är kanske att inte fira alls...?!

Anledningen till att vi ska fira fredag istället för lördag, är för att min romantiska karl har kommit på att de ska fira en kompis födelsedag just den dagen. Det är endast killar som ska vara med (gissa om det är fler tjejer än jag som är lite missnöjd!) och de ska t.om. sova borta. AJs kommentar när jag påpekade valet av dag var:
"Vadå, vi brukar ju ändå inte fira den dagen så mycket..." varpå jag svarar:
"Nej, men det är ju för att det brukar vara mitt i veckan när du jobbar borta, men nu när det väl är en lördag vore det ju trevligt att fira ordenligt"

Men icke sa nicke, han lyssnade inte på mig, så nu blir det tjejmys för oss istället (plus Melker förstås). Det är dock bäst att min käre sambo tar detta på allvar och firar oss!
De tre B:na, är fullt godtagbara alternativ!
Bryggargatan
Bio
Blommor
Men om du vill älskling, så funkar även smycken, resor och pussar (samt om du har egna förslag så klart)!
Over and out! J

1 kommentar:

  1. Oj, alla hjärtans dag lär bli bortglömd för oss i år också med tanke på dotterns födelsedag på fredag :) Hoppas ni får det mysigt och trevligt i alla fall! Kram A

    SvaraRadera