torsdag 26 februari 2009

Jag älskar att fynda!

Eftersom lillen idag är betydligt piggare, tog vi pick och pack och åkte in till hans mormor och morfar. Jag lunchtränade Afro som var roligt även idag, skönt att släppa loss lite. Såg dock ett spöke när jag såg mig själv i spegeln, skulle verkligen behöva sola lite (fast jag gillar inte solarium) och sova några dagar i sträck så att de mörka ringarna under ögonen (ja, det är ju egentligen bara halva ringar) skulle minskas lite.

Sen följde några riktigt trevliga timmar när jag, mamma och Melker fyndade på både Reprisen och Kupan. Jag inhandlade två extrastolar som ser ut så här:


...och en Bumlinglampa från Ateljé Lyktan för TIO kronor:

Visste inte om det var en äkta Bumling, men då jag kom hem såg jag att den t.om. var märkt, så då var det ju ett kap. Köpte den för att sälja vidare, men det blir inte riktigt än, jag kanske kommer på någonstans att ha den (om än min sambo då skulle säga ifrån).
När han såg stolarna blev han inte så glad...."Aldrig, de där får i så fall vara på övervåningen, inte här nere", men då sa jag att vi kompromissar och bara har en här nere (rymmer bara en), så så var det med den saken!
Melker fick också en tokig liten leksaksbil som man snurrar upp och sen kör den runt, runt, upp på bakhjulen osv, kostade också tio kronor.

2 kommentarer: