torsdag 19 februari 2009

TV-lösa...?!

Ikväll är vi TV-lösa, dvs vi har ingen TV... vilken tur då att datorn finns. Mina planer var ju att få en kväll med brudarna i vinlotteriet, men det ställdes in då värdinnan tyvärr blivit sjuk. Sambon är på jaktkurs och M sover, så då passar man på att blogga bort lite tid ( som man egentligen kanske skulle lägga på en bra bok eller något annat lite mer kulturellt).

Ska skriva på ansökan om förskola, eftersom vi tänkt sätta M på "dagis" till hösten när jag ska börja om att jobba. Svårt att veta ett exakt datum bara, hoppas det går bra att ändra datum senare. Tror inte att det blir fullt av barn här i byn, så det är nog lugnt kan jag tänka mig.

Dagen har innehållit ännu en mammaträff, denna gång med de i byn. Idag var vi hos A o E som bjöd på fantastiska semlor. Vissa mammor stod emot frestelsen, men inte jag och det var sååå gott. Efteråt for jag till Nautilus för att springa lite på löpbandet. Blev dock inte så länge, kände av bäckenet lite, så det blev promenad i lutning resten av tiden plus lite magövningar. Känner att man fortfarande är mycket svagare än innan man fick barn. En dusch och bastu på det, så var man som en ny människa.

A o R kom hit o hälsade på en stund, mycket trevligt med besök.

Avslutar med en bild som jag hittade i datorn. Det är sista bilden innan M föddes, detta är 6.30 dagen då han föddes (kom ut 10.59) och jag verkar ha lite ont. Ska just få kolla CTG-kurvan. Vattnet hade gått innan vi åkte hemifrån så magen var rätt nedsjunken. Tur att man inte då visste hur j-la ont det gjorde och att jag bara skulle få lustgas...
Nästa bild är samma kväll, den 8 juli och lillen har ännu inte fått på sig några av de kläder vi hade med oss...rosa första dagen, det är ju helt rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar