måndag 23 februari 2009

Meducin me desamma

Lillkillen är sjuk, ligger liten och ynklig i min famn och sover en stund. Efter ett besök på akuten igår konstaterades det att han har öroninflammation på ena örat så vi fick utskrivet penicillin och bricanyl för hostan.

Penicillinet är dock ingen höjdare. När man väl lyckas få i honom någon milliliter vänder det sig i magen på honom och han hostar så han kräks upp allt igen. Vatten, mat, medicin, you name it, det är inte lätt att vara liten. När jag för tredje gången för morgonen pratade med vårdcentralen sa hon att vi kunde ge honom alvedon och ipren och avvakta med penicillinet eftersom öroninflammation går över av sig själv så länge som trumhinnan inte spricker. I Norge har de t.om. slutat ge penicillin till öronbarn, så då borde ju svenska barn också klara sig utan..! Det var Melkers anamnes!

Försöker annars få tag i en billig stringhylla till vardagsrummet, så att de fula ljuslyktorna kan tas ned. För en lite dyrare peng kan man annars köpa denna större variant, dock inte i Piteå, den är bara så jäkla snygg!

3 kommentarer:

  1. Hej! Angående stringhyllor, visst har du kollat in Traderas utbud? Brukar ju finnas en hel del där. Sen tänkte jag kolla om du har lust att kommma på ett Me and I party här söndag 5 april kl.18. Jag ska fråga Caroline också. Skulle vara superkul om ni har lust att komma! Vi hörs! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hej fina kusin! Jag känner igen mig (eller har väl rättare sagt fått detta återberättat av mamma eftersom jag var väldigt liten o knappt minns nått) men jag hade mycket problem med öronen som barn och spydde så fort hon gav mig penicillin, uschan buschan. Men det är kul att se att Melker skrattar igen o verkar vara på bättringsvägen :) På torsdag åker jag till Kittel för en helg med skidåkning, afterski o kanske även lite fest ;) KRAM på er!

    SvaraRadera