torsdag 12 februari 2009

Matångesten är borta!

Under de många mammaträffar jag har varit på sista tiden har ju ett vanligt samtalsämne varit barnmat, vad de äter, när de äter osv och jag har fått lite panik när alla pratat om att det ju bara är att ta av från den maten man gör själv och kolla på matburkarna de äter för att få lite inspiration till egen barnmat.

Jag har verkligen inte haft lust att göra egen barnmat men samtidigt känt mig lite dålig som inte gjort detta (fast jag ju vet att svensk barnmat är helt ok). Jag kommer fortsättningsvis att ge honom mest burkar kan jag tänka mig, men idag har jag, gott folk, tagit ett stort steg! Jag har lagat egen barnmat!!! Kokt kyckling, grönsaker och couscous, och det smakade gott tyckte jag, får väl se imorgon när M ska få prova.

Annars idag har vi varit på mammaträff hos J o M, vilket var mycket trevligt. Känns väldigt bra att lära känna så mysiga mammor och barn här i byn, eftersom barnen ju mest troligt kommer att hamna på samma förskola, skola och t.ex. fotbollslag för de som vill det. Lite kylig prommis hem, men det var skönt att ha tagit sig ut för lite motion. Laddar annars för att komma igång igen med löpningen. Kom igång där ett tag, men så kom en förkylning i vägen, så nu väntar jag bara på lite varmare väder...

Vi ska ev. ut o köra skoter imorgon på dagen eftersom A nu fått helg. Slutar med bilder från början av januari när vi var ute på isen o gjorde det vi gillar mest. A pimplade lite, M sov o jag fotade, så alla var nöjda o glada!

3 kommentarer:

  1. Åh, jag hittade hit efter att pratat med Minna! :) Vad roligt att läsa om hur ni har det!
    Här kommer jag definitivt kolla varje dag :)
    Ha det bra! Kramkram!

    SvaraRadera
  2. vilka fina bilder! Ska ni ut med skotern idag, vi är i Sjulnäs och vill gärna ut förutsatt att det blir lite varmare kanske. Iofs är det väl inte så kallt i pulkan. Vi sov i Sjulnäs inatt då vi inte har någon värme i huset. Hör av er om ni ska iväg en sväng. /A, U och R

    SvaraRadera
  3. Hehe, jo det ska bli spännande det där med håret.. Jag älskar färgen så jag hoppas jag passar i den! :)

    Ja, jag är ju inte den bästa på att uppdatera bloggen men jag ska göra mitt bästa!
    För att vara rookie är du väldigt duktig, jag har själv ingen aning om hur man lägger in filmer i bloggen! :)

    Vi ska vara hos Elin och du hade varit så välkommen! :) Hoppas ni får en mysig kväll, var det tjejkväll ni skulle ha då eller?

    Kramisar! Ge en liten en åt Melker också :)

    SvaraRadera