söndag 16 oktober 2011

En dag på jobbet

Vid pristutdelningen vid årets KommunJogg så vann ett gäng kvinnor en Basturelax Extreme hos oss och den var det därför dags för igår i Munksunds Simhall. Jag var deras bastuvärd och de blev ompysslade i flera timmar.

Fyra bastusittningar där jag hällde på vatten med olika eteriska oljor på bastuaggregatet och viftade med handduken. Mellan sittningarna fick de äta frukt, nötter och dricka vatten samt bada fotbad och lägga en ansiktsmask. I bastun peelade de sig med salt, smorde in sig med honung och till slut kylde av kroppen med pepparmyntais. Fräscha, lite trötta och nöjda var de sedan redo för en lugn kväll kan jag tro.


Detta ska jag göra själv hemma i bastun nästa helg. Mitt eget lilla mini-SPA.


Eftersom sonen efter en dag i skogen med sin far och farfar ville sova över hos sistnämnda så blev vi helt plötsligt barnfria för kvällen. Köpte därför med oss mat när vi passerade stan och umgicks sedan med Micke och Carro. En lugn och mysig kväll. Grymt att bara vara!


Idag väntar middag hos mapa och det vankades visst köttgryta. Det går inte av för hackor minsann! En söndagsgympa på det och simsalabim så var den arbetshelgen slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar