lördag 22 oktober 2011

I inspirationsmappen

Att sortera de bilder jag fotat är ett projekt som varit väldigt segt att börja med. Igår sorterade jag dock de som finns i min egen dator, behöver sen fixa de som är i makens dator, de på usb-stickor och de på min externa hårddisk. Ordning ska det bli så att jag kan framkalla till mina fotoalbum. För ja, jag är en sådan som gärna bläddrar igenom fotona "lajv" istället för på datorn.

En mapp heter Inspiration och där fanns just nu dessa tre bilder. Alla handlar om huset där en få representera den vision och känsla jag vill ha för vår gigantiska gård.
Den andra visar hur fint svart hus kan vara till svart tak även på ett "vanligt" hus som detta på bilden. Vi har ju heller inget lantligt vackert eller eller tufft funkishus utan en hederlig 70-talsvilla med en rejäl taklutning. Kanske, kanske byter vi färg till våren/sommaren.

Den tredje bilden är lite inspiration till det blivande sovrummet på övervåningen där det idag är kallförråd. Tänker mig ett vitt, enkelt sovrum med gråmålade trägolv, vit råpanel vid huvudändan, och varför inte, lika snygga skjutdörrar som nedan? En 210 cm bred säng är också en dröm eftersom maken gärna ligger i mitten av sängen, och när sonen sedan kommer över på natten eller morgonen så blir det inte så mycket plats över för lilla mig.



Det är bra att drömma har jag hört!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar