fredag 25 september 2009

Charmigt

Charmiga sonen är så söt när han stolt pekar på magen när man frågar "vart är magen"? Han hittar ibland örat, mun och näsa, men nyss så frågade jag var pappa är, och då pekade han på näsan...Bättre lycka nästa gång med andra ord. Vi har vilat tillsammans på förmiddagen men blev väckt av sotarn som kom två timmar tidigt (nog för att vi hade glömt av att han skulle komma idag).
Känner mig så otroligt trött att jag inte vet hur jag ska orka jobba hela eftermiddagen i Öjebyn. Har "grabbgympa" med ett gäng gubbar kl tre och efter det brukar jag piggna till i alla fall.

Sambon är ute på premiärjakt med kompisen Fredde och han skickade ett mms på morgonkröken där han stod med sin första orre..
Försöker få lite inspiration till badrummet, så jag har samlat en mapp på datorn med bilder från olika sidor på nätet, t.ex. styleroom. Några inspirationsbilder...


Vi kommer dock varken ha dusch eller badkar (har redan dusch i anslutning till bastun) så det blir nog mer en "stortoa" som jag kallar det. Dubbelt eller enkelt handfat, jag tycker ett och tror att sambon har pratat om två vilket jag tycker känns onödigt. Tycker att det är snyggt med väggfasta toaletter som hänger från väggen men har hört att det är så opraktiskt ifall de skulle gå sönder, att man då måste öppna upp väggen igen...så för oss blir det en vanlig. Svart ganska smårutigt golv gillar jag och stora, vita, matta liggande plattor på väggen. Mörkt trä under handfaten och något stående skåp, är sånt som jag funderar på. Någon som har nåt bra tips som vi bör tänka på?

3 kommentarer:

  1. Vi gjorde om badrummet i våras. Min sambo snackade tidigt om dubbelt handfat och jag mer eller mindre idiotförklarade honom. I slutändan blev det dock dubbelt och jag inser fördelarna med det. Vi använder faktiskt ofta båda kranarna samtidigt.
    Så tänker jag... Lycka till med planerandet!

    SvaraRadera
  2. Skulle också satsa på två handfat om man har plats, mamma och pappa har det i deras nyrenoverade badrum och det är sååå praktiskt när man är där med barnen. Snyggt är det också för den delen.

    Trevlig helg// Jessica

    SvaraRadera
  3. Kul att planera badrum och mycket fin inspiration du visar, lycka till!

    SvaraRadera