onsdag 23 september 2009

Har just tryckt i mig soppa...


Har just tryckt i mig dagens lunch, potatis- och löksoppa som jag nästan föråt mig på under mitt år i Stockholm. Fattig som man var (/är), så är det ju alltid bra, gott och billigt. Tryckt är även rätt ord numer, då mina arbetskamrater har påpekat att jag verkligen slänger i mig maten jämfört med hur jag förut åt. Kan bara skylla på Melker, inte alltid lätt att äta lugnt och sansat när man har en son i hasorna.

Ska snart renskriva protokollet från gårdagens personalmöte som vi ju visst hade kl två i går. Det blev därmed en timmes övertid för mig, lillen som var lite kinkig fick vara lite extra på dagis och den planerade promenaden fick ställas in på grund av regn. Hade inte humör för att promma i regnet.

Pyssel blev det däremot på kvällskvisten, fick lite gjort i alla fall, ska fortsätta ikväll, om nu lillen kan tänka sig att sova. Natten var liite bättre än den förra, men med tanke på att jag redan innan låg back på sovkontot, så är det inte bättre idag. Trött, tröttare, tröttast stämmer nog på mig. Med fem tredjeklasser som ska ha simundervisning i varm simhall, jo, det stämmer, jag skulle kunna somna här på stuberten om jag fick. För att vakna till i morse, så simmade jag 20 minuter till klassisk musik och tända ljus. Skulle ju kunna ha motsatt effekt, men det funkade ett tag i alla fall.

Fotot tillhör en serie som jag fotat för simhallarnas hemsida som planeras att bli lite roligare än vad den är. Får se hur vi får till det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar