onsdag 2 september 2009

Trädgårdstankar

Sitter för sista gången denna sommar (eller har det blivit höst nu när det är september?) och myser på stugan med son, mor och far. Efter en rätt så tuff, men rolig arbetsdag åt jag o M middag hos fina vänner. Baconpannkaka/focaccia blev det. Mysigt med middagssällskap!
Vi tog oss en lugn promenad runt på deras område och småkikade in i alla fina hus. Blir mer och mer taggad att ta tag i vår egen trädgård, som inte är liten på något sätt. Tomten är 2000 m2 och innehöll när vi flyttade dit, 44 buskar och träd. Om än några av dem fått ge vika, så finns det mer än många kvar. Vi är dock lite oense om vad som ska vara kvar, så vi får väl se när vi tar tag i saken. Tror att vi borde ta lite hjälp av någon som kan, som kan rita upp hur det skulle kunna se ut. Vill ju att trädgården ska ha en röd tråd, och om jag börjar påta lite här och där är chansen att det blir så, rätt så liten. Gillar sten, grus och enkla buskar som man inte behöver bry sig om. Hittade dessa bilder på nätet som jag fastnade för.

Imorgon börjar jag inte förrän kl 14, så trots att sonen alltid brukar vakna 05.30-06.00, så är det skönt att veta att vi inte behöver stressa iväg till dagis.

Hittade dessa gamla bilder på hur det såg ut när vi flyttade in. Några buskar färre, men annars ser det nog lika buskigt ut än.

1 kommentar:

  1. Jag skulle också vilja piffa till det på våran tomt. Jag gillar också plattor och grus och stenar. Jag älskar stora stenar! Det blir så fint när man planterar. Dock är man ju verkligen ingen trädgårdsexpert =) Skulle vara kul att lära sig lite mer
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera