tisdag 20 oktober 2009

Bastuceremoni


Ska alldeles snart guida 15 karlar genom en Bastuceremoni där de får skrubba sig med grovsalt och smörja in sig med honung till dofterna av eteriska oljor. Önskar själv att delta i en bastuceremoni snart, det är så himla mysigt. Kanske får fixa till en där hemma här framöver.

Golvet är inlagt i tvättstugan och det blev riktigt läckert, fast än jag hann bli lite svettig när jag såg det. Tänkte, shit, har jag valt ett fult golv???...men jag tror att det blir bra tillsammans med enkel väv på väggen.

Föräldramöte på förskolan igår, babysim, promenad, lunch med mor och lite annat smått och gott var vad gårdagen bjöd på. När jag idag hämtat sonen ska vi nog ut på en liten prommis tror jag, känner att man behöver frisk luft efter en hel dag i simhallen!

3 kommentarer:

  1. Jag kanske ska ta och plocka ut min födelsedagspresent snart om vi hittar någon helt som passar, då kanske vi kan köra bastucermoni hos er. Snart Stockholm, Längtar!

    SvaraRadera
  2. Tjena! Tack själv för en väldigt mysig helg, det blir nog många fler hoppas jag. Längtar till snön kommer för då är det ännu mysigare där enligt mig. Jag gjorde fläsket från Buffe, det blev gott. Ha en trevlig helg i sthlm. Anna

    SvaraRadera