fredag 9 oktober 2009

Fredagkväll

När jag jobbade som au-pair i USA, ägde min värdfamilj ett företag där de sålde John Deereutrustning av alla de slag. Melker älskar traktorer och maskiner så när vi i veckan var bjudna på middag hos min bästa vän, passade han på att provköra Villes barntraktor (som han fått av sin pappas fd arbetsgivare när pappan körde John Deeretraktor på jobbet). Eller provsitta kanske man ska säga eftersom han inte når ner till pedalerna. Söt är han hur som helst på den. Har mejlat bilderna till min värdpappa så att även han får se sötisen.

Har jobbat på simhallen i Öjebyn ikväll och herrejösses så mycket folk det var stundtals. Roligt, då går kvällarna lite snabbare i alla fall. Hade även den vanliga grabbgympan som är lika rolig varje vecka där gubbarna peppar mig och varandra att träna hårt:): . Lite irriterande är det dock när det kommer personer som tänkt börja motionssimma när klockan är 19.56 och vi stänger kl 20.00..."Nog hinner jag" är hans argument. Jaja, säger jag bara, allt är bättre än inget, vet inte om det stämmer idag.
Vet vad jag gör hela helgen i alla fall, jobb, jobb och jobb samt en liten tacomiddag med gäster imorgon.

2 kommentarer:

  1. Att man blir galen på gubben?! När ska han lära sig? Tror han gör det för att han vet att han inte kommer behöva simma länge, men att han iaf kan säga att han har simmat. För att verka duktig.
    Eller så vill han bara vara jävlig, jo så är det nog.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin liten kille du har!!
    Kram Annelii

    SvaraRadera