fredag 29 maj 2009

Altanbygget är igång!

Min sambo började igårkväll så smått med vår lilla altan som vi ska ha på baksidan av huset. Den ska även glasas in och jag längtar så tills det är klart, ska bli så mysigt att få ett litet uterum. Längtar redan till att få piffa till det liitegrann därinne och så småningom nya möbler, men det får nog bli nästa år.
Lillen sover, men det var segt att söva honom idag. Han har gått igenom olika faser när det gäller läggningen. För inte så länge sedan somnade han bäst och snabbast sittandes hos oss, men nu är det andra bullar. Just nu brukar han somna liggandes brevid oss i vår säng. Han kramas med den som lägger honom, snurrar runt lite grann, kramas lite till, vill ha vatten osv osv.

Idag tog det extra länge, 25 minuter. Har en dröm att han ska gå att läggas ner i sin egen säng, men jag vet inte hur vi ska gå till väga. Är 5-minuters en bra metod eller har ni något bättre förslag? Om en stund ska jag lägga över honom i sin egen säng så han får sova där tills någon gång i natt när han får komma över till oss.

Just nu är det Berg flyttar in och de är hos Glenn Hysén, en man som jag för en sisådär 19 år sen var väldigt förtjust i. Lyssnade på Jerry Williams gjorde jag också under samma period...:)

1 kommentar:

  1. Hej! Vilken fin blogg du har. Hittade hit genom lite klickande på andra bloggar jag brukar läsa. Vad fin han är lilla Melker!

    Olle somnar precis som Melker tillsammans med antingen mig, Ante eller oss båda. Det har aldrig gått att lägga ner honom i hans egen säng för att somna själv. Ända sen han var nyfödd har han behövt otroligt mycket närhet. Jag tänker att det ger med sig när han är redo. Vi ska testa någon gång då och då att lägga honom i hans säng men vi vill inte bråka alltför mycket med honom, kanske är det så att han behöver den där somna-tillsammans-närheten ett tag till. Han lär ju inte (förhoppningsvis) vilja somna med oss när han är 14... :)

    Många kramar till er! Hoppas att helgen blir fin.

    /Anneli & Olle

    SvaraRadera