måndag 18 maj 2009

Fu**ing fabulous!

Supergod sushi till lunch...
Kvällens stooora höjdpunkt hette Mamma Mia!!! En helt fantastisk musikal som man aldrig ville skulle ta slut. Riktigt jäkla roligt att ha sett den, men jag skulle inte klaga om jag fick se den imorgon igen. De sjöng helt fantastiskt bra!
Imorgon (eller egentligen idag eftersom klockan nu är över ett) fyller Micke 30 år, så då blir det till att fira honom heela dagen lång.
Har idag äntligen köpt ett nytt objektiv, 50 mm/1.8 vilket jag verkligen gillar skarpt. Hann inte ta så många kort ikväll innan batteriet tog slut, men de kort jag hann få fram gillar jag. Här fotar Carro med det nya objektivet. Har varit in i massor med affärer där de säljer kameror och tillbehör för att höra om priser. Det ställe där jag köpte den har jag varit in i tre gånger och de hade så klart olika priser varje gång. 5000 kr var det första budet på...:), men det blev lite mindre än en femtedel av det, så det verkar jag få vara nöjd med just nu. Måste bara köpa ett filter till det så den inte skadas.


Och till sist en bild till Marran...

Nu ligger de andra och snarkar, det borde vara ljudblogg så ni kunde höra hur komiskt det låter när de snarkar ikapp...zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

4 kommentarer:

  1. Ni verkar ha en fantastisk resa, men nu börjar det vara dags att komma hem, vi längtar efter er. Såg inte vad bilden föreställde, men vi får kolla in alla era bilder till helgen. Ses snart. Kram

    SvaraRadera
  2. Shit vad bra ni verkar ha det. Hoppas ni njuter av stora staden. Snygga bilder, den på dig var astuff, dö djär så grann:) Lev och må allihop och gratta Micke från mig. Nästa gång kommer ni väl till Malmö?????????Kram Frida

    SvaraRadera
  3. Marran: bilden föreställer bland annat E & Y:s logga mitt på Times Sq...Ses snart! Kram kram

    Frida: Micke tackar och hälsar tillbaka. Malmö står på tur...det är nog nästa storstad vi ska till efter NY:)!

    SvaraRadera
  4. "Har Jennie Persson en blogg?"
    "Jajjemän, Livet med Melker"
    "Shit, vad kul! Den måste jag kolla in...."
    Så- här är jag kära barndomskompis. Jättefin och proffsig blogg- du är snygg som vanligt, Melker fantastisk och Anders ser ut att må bra.
    Det är SÅ roligt att få ta del av erat liv härifrån Stockholm när varken du eller jag är några kandidater till att vinna stora"hållakontaktviatelefon-priset". ;)
    Nu är det inte länge kvar till vi kommer hem till Piitschtan, jag längtar jättemycket!! Ska bli helt underbart att träfa alla, vara på stugan, äta, sova och bara mysa- livet på en pinne.
    Jag har aldrig varit borta från Piteå så här länge förut och abstinensen börjar komma smygande.....
    Stay cool och hälsa familjen!
    Puss / Marie

    SvaraRadera