torsdag 14 maj 2009

Live from Manhattan!

Det trodde ni nog inte, att jag skulle blogga så här första kvällen från NY...inte jag heller för den delen. Micke har med sig sin bärbara och passande nog hittade vi en massa internetuppkopplingar som han kunde ansluta sig till...tadaaa!

Flygresan gick hur bra som helst. Läste, sov, såg lite film, spelade spel och bara njöt av att ha heela semestern framför oss. Bra med benutrymme hade vi också (kortbenade som vi är). Efter att ha gått igenom den amerikanska passkontrollen som ju tog sin tid, så åkte vi taxi in till Manhattan och vår lägenhet som ligger på West 49th Street, mellan 9 o 10 Ave (tror att det stämmer)...

Kom till slut fram till lägenheten ca 14.30 lokal tid och det måste jag säga, vilken fräsch lägga, precis som de bilder vi tidigare sett. Trägolv och fräsch toa är två av de stora plusen, samt att det ligger vääldigt nära Times Square, tror att det heter Theatre District där vi bor.

Efter en raggardusch:) begav vi oss ut på stan för att få lite koll på läget. Matställen precis överallt, och just därför tog det ganska länge innan vi hittade någonstans att äta...det blev pizzaslice, mums. Vandrat runt på Broadway och runt Times Sq, samt hittat en riktigt mysig gata en bit därifrån där det verkar vara toppen att bara sitta och slappa någon dag. Såg för övrigt en kändis....Alan Cumming, såg riktigt rolig ut.

Vi gick även förbi ett ställe där det stod folk och väntade på någonting, samt en del fotografer på ett ställe. Jag frågade vad de väntade på och fick till svar Robbie/Robin Williams. Vi insåg efter ett tag att det nog var Robin W som det handlade om, så vi orkade inte vänta utan gick vidare. Robbie...då hade vi nog kunnat vänta någon timme till...!

Ni undrar kanske varför jag har tid att blogga när man är i NY, men seruvetu att det är för att jag o Carro är så infernaliskt trötta att det är inte klokt. Hon ligger och sover på soffan sen 1,5 timme tillbaka och våra grabbar gick ut för en stund sen för att ta en öl och titta på folk. Helt rätt, hade gärna följt med om jag hade orkat. Kl är ju bara 20.50 här, men för oss är den ju 02.50. Trots att man sov en stund på planet så klev vi ju upp kl 04 i morse efter några timmars sömn, så ikväll får det bli så här. Vilar upp oss för att orka med veckan som kommer. Imorgon ska vi i alla fall till Soho o titta och sen får vi se vart benen tar oss.

Oj oj, vilken ordbajsare jag just blev, och ingen bild kan jag bjussa på...Nu ska jag kolla vad TVn har att erbjuda...So long, vi hörs och ses!

5 kommentarer:

  1. Kul med rapport, uppskattas verkligen. Ni kommer att få en toppenresa. Kramar

    SvaraRadera
  2. Åh, jag är så AAAAAVIS! Njut i Soho, själv älskade jag alla stånd längs gatorna som säljer smycken, sjalar etc. Många mysiga caféer dessutom! Puss o kram

    SvaraRadera
  3. skönt att höra att resan gick bra. Och jag håller med Annelii, NJUT! :)

    Många kramar från Perssons/Bergströms

    SvaraRadera
  4. Åh va härligt det låter!! Hoppas du kan fortsätta med fler uppdateringar - kul & få "följa med" på er resa!
    Kram Titti

    SvaraRadera