fredag 8 maj 2009

Tiomånaderskontroll och stadsbesök

I morse när pappan i familjen begett sig till Umeå för kurs och firmafest, tänkte jag o Melker ta en tidig promenad. När jag höll på att tvätta och klä sonen för dagen, slog det mig att jag inte hade sett barnvagnen när jag hade kollat in i garaget... På vilket humör jag blev när jag märkte att den stått ute hela natten i spöregnet behöver vi inte nämna, men fort efter avverkad frukost packade jag väska och son i bilen och körde mot stan.

Där lånade vi barnvagn av mina föräldrar och tog en prommis till Svartudden för att kolla in det nya hus som C & M köpt. Ett stoort hus som kommer att bli så jäkla fint!

Tiomånaderskontroll idag ( 70,5 cm och ca 8500 g) där vi konstaterade att kurvan helt plötsligt pekar rakt uppåt igen, jippi! Lämnade sen av lillen hos hans farmor och farfar på Renön och begav mig ensam in till stan för klippning och diverse ärenden. Skönt med kortklippt kalufs igen, jag har otrooligt mycket hår tycker frissan, som lätt blir fluffigt och det är som bekant bland det värsta jag vet!

Nu sitter jag på Renön där jag o Melker har bjudit in oss för kvällen och natten. Ska snart göra en god middag, fläskfilé med spenat och basilika och sen väntar en lugn kväll för oss.
Bildbevis från Melkers eftermiddagsmys med farmor och farfar:

1 kommentar:

  1. Va skönt att han har börjat gå upp igen. Hoppas ni haft en trevlig kväll!

    SvaraRadera