söndag 10 maj 2009

Vårt hjärtegull

Lillen har sett ut som en liten tattarunge idag iförd hans fars gamla t-shirt och ett par illa matchande strumpor. Men söt, det är han i vilka kläder som helst om ni frågar mig!
Snart...väldigt snart ska vi vara ifrån vårt hjärtegull i över en vecka, huvaligen! Jag intalar mig dock att det ju inte är så att vi sitter hemma och han inte är här med oss, utan att vi kommer att ha fullt upp med annat där borta i storstan. På onsdag smäller det, 06.00 går flyget mot Sthlm och några timmar senare flyger vi vidare till NY. När vi bokade resan tyckte jag att det låg så långt fram i tiden, men vips så är vi nu där. Det ska verkligen bli hur kul som helst, hoppas bara att man undviker den där jäkla influensan!

Jag o Sara har varit ut på en 1,5 timmes prommis runt i Långnäs ikväll, väldigt skönt och mysigt. Packning stod sen på schemat för mig o sambon, lite svårt att packa när man inte vet vad det kommer att vara för väder. Vi ska träffa min värdfamilj från au-pairtiden och de säger att det regnat senaste tiden, så vi hoppas att det ska hinna dra bort innan vi kommer dit!

Lillens sängkläder är nu inte heller så matchande, men består av tyger som för mig innebär nostalgi. Lakanet är samma tyg som jackan han har nu, det lakan som jag o min bror hade när vi var små. Hans täcke är mitt gamla från när jag var lika liten som Melker, och kuddfodralet med John Blund köpte jag för 20 kr på Kupan när jag var gravid, vilket var ren lycka eftersom jag hade ett liknande tyg när jag var liten...
Varför fungerar det inte att göra nya stycken där jag vill...grrr!?

Sov gott!

2 kommentarer:

  1. Han är så söt lilla Melker!

    Jo, vissa av skorna går att rädda. Det är mest bara översta lagret som ser lite hjälplösa ut... Men de andra har fått en sån där grå dammig färg! =/

    SvaraRadera
  2. Söt Melker!
    Nu har även jag hakat på blogg trenden och skaffat en blogg, Roknäsbloggen blev det =)
    Hoppas ni får en jättetrevlig resa! Vi ses på ett par veckor
    Kram Anna & Karl

    SvaraRadera