måndag 10 augusti 2009

Dags för dagis!

Lilla killen som börjat dagis...

Idag var det den stora dagen när Melker började sin inskolning på dagis. Själv älskade jag dagis där jag gick från tre års ålder tills jag skulle börja skolan. Melker verkade trivas han med. Vi var där i en timma och hälsade på, han lekte med bilar och gick runt och inspekterade huset. Melker har även fått en väldigt söt och som min mor skulle säga, behändig handledare som vi alla gillade skarpt. Imorgon fortsätter det...

Gubben från Anticimex har varit här idag och fastslog att badrummet måste rivas. Helt matt blir man. Om än det ska bli roligt att få ett fint badrum så hade det kännts bättre om det hade kunnat vänta till den dagen när vi hade lust och råd. Sambon har idag röjt ut allt som fanns i badrummet. Bidén och badkaret är därmed historia.

Har annars målat husväggen inne i inglasningen, målat klart taket, bakat efterrätt till Mickes 30årsfest på fredag, promenerat och plockat upp allt från badrumsskåparna till övervåningen. Varmt och svettigt, men härligt. Har jag sagt att jag gillar värmen?

Jo förresten, om någon råkas veta någon som ska göra sig av med sin gamla barnvagn för en billig peng (läs: nästintill gratis), så kan ni höra av er. Man måste nämligen ha med en egen vagn när barnen sover ute på dagis och det vore skönt att slippa dra våran fram och tillbaka...

2 kommentarer:

  1. Spännande med dagis! Det kommer säkert gå galant =)
    Vad trist att det blev så stor vattenskada på badrummet, inte kul med oväntade utgifter. Hoppas det ordnar sig för er
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för dina ord på min blogg! Tack vare din kommentar hittade ju jag också hit nu! Nu ska jag scrolla ner och läsa lite... Dessutom tycker jag att du ser himla bekant ut på bilden. Har vi kanske träffats?

    SvaraRadera