tisdag 25 augusti 2009

När gammalt blir charmigt


När jag igår öppnade min brudkista uppe på vinden hittade jag dessa två koppar som jag helt plötsligt gillade, så nu ska de nog få en plats i stringhyllan.

Har jobbat två dagar och om än detta är veckan innan simhallarna öppnar på riktigt så känns det som om man aldrig varit borta. Allt är som vanligt, vilket både är på gott och på ont. Lillen har haft långa dagar på dagis och det verkar som om han börjar komma in i det han med. Lite gnäll, gråt och däremellan några solglimtar.

Jag och Melker har ikväll haft riktigt trevligt middagsfrämmande, där vi bjöd på vardagsmat i form av köttfärslimpa, potatis, tzatziki och sallad. Melker har ju sovit med oss under den större delen av sitt första år vilket han har gjort på grund av en rad olika anledningar. Nu har vi tagit tag i saken i samband med dagisstart och byte av sovrum. Detta är andra kvällen och han somnade på tio minuter när jag låg i sängen brevid. Tanken är att jag ska flytta längre och längre ut ur rummet. Någon som provat den metoden? Kram på er go vänner

3 kommentarer:

  1. Den metoden funkar säkert.

    Har ni flyttat upp sovrummet?

    /Camilla

    SvaraRadera
  2. En i min mammagrupp har använt sig av den perioden och den fungerade skitbra, hoppas det funkar på Melle också. /Anna

    SvaraRadera
  3. Jag har hört många som kört den metoden och vad man har hört så säger de att det är den bästa. Hoppas att det funkar på M.

    SvaraRadera