söndag 2 augusti 2009

Mysdag, varm dag, härlig dag.

Idag har fina Ronja döpts och hon klarade dopet med bravur. Skrattade sig igenom ceremonin gjorde hon. Psalmerna började som vanligt i för hög tonart så det lät för taskigt när vi sjöng, men det är ju som vanligt. Förstår inte varför de inte sänker den några steg, så att fler skulle kunna sjunga med. På vårt dop bad vi prällen (som spelade gitarr) att sänka psalmerna lite och då blev det genast fler som sjöng. Melker är uppklädd i mina gamla skor och tiokronors loppisbyxor, söta tycker jag.
Mamma Anna o lilla Ronja.

Fina familjen i kyrkan.
Dagen har gått fort tycker jag. Jag o sambon låg på en filt i gräset och läste varsin tidning medan lillen sov en sen middag. Mor och far kom hit och åt korv och makaroner med oss och vi fick då samtidigt hallonbuskarna plockade vilket var dagens lyx. Tog sen en cykeltur ikväll förbi några av våra byakompisar i det härliga vädret.
Imorgon blir det Norrstrandsbadet om vädret tillåter. Första gången i år som jag ska dit för att bada. Jobbar ju vanligtvis där på somrarna, men nu var det ett tag sen sist på grund av mammaledigheten. Kom dit och var med oss, vet ja!

3 kommentarer:

  1. hoppas att det löser sig med vattenskadan! det blir super trevligt på fredag, och du vilka fina kort från dop och båtsemester! kram kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig båtsemester ni verkar ha haft! När börjar du om att jobba?

    Ja, hoppas verkligen det löser sig med vattenskadan, inge kul det där.
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nej vad tråkigt! Hur gick det idag då?

    SvaraRadera