onsdag 12 augusti 2009

Välkommen in i oredan

Den försenade ettårsvaccinationen gav oss en lite gnällig och varm son som mest ville kramas så här på kvällskvisten. En alvedon och några russin senare, mådde han lite bättre och jag kunde söva honom. Melker har idag varit på en timmes inskolning på Helmers där han trivdes utmärkt. Han har även lekt med sin tremenning Ludvig i Älsvbyn där vi hälsade på sambons mormor och morfar som fick en fin fotobok av oss från deras 80-årsfirande. Fujidirekts fotoböcker kan jag rekommendera. Enkla att göra och snygga blev de!

Ser nu på Leila på landet, ett mysigt program som man blir riktigt hungrig av. Älsklingen har köpt hem ost och kex till oss som vi ska njuta av på inglasningen om en stund. Semesterkilona tar vi oss an en annan dag, för vi har ju gemensam semester några dagar till.

Uppdatering i vattenskadeärendet:

När de bilade upp golvet i badrummet hittade de en annan, äldre skada som bestod i ett trasigt avlopp under tvättfatet. Detta hade blottnat upp träreglar som gick in i hallen. I hallen har de nu försiktigt tagit bort klickgolvet och tagit bort isoleringen under. Just nu ser det ut som om det räcker där, hoppas så, för då kanske det inte blir så mycket jobb där i alla fall. Eftersom det är två olika skador blir det två självrisker...billigt och bra med andra ord:(.




...och dö inte nu, men här kommer en bild på vårt stööökiga vardagsrum som ser allt annat än okej ut. Man orkar inte ens gå och plocka eftersom det inte finns någonstans att sätta alla grejor. Fy och blä, jag ogillar verkligen oreda!



Uppdatering: nu har jag städat upp lite, det såg ju för hemskt ut, men det får ni ingen bild på:)

1 kommentar:

  1. Jag länkar till dig! Hoppas det är ok!
    Och jädrans alltså vilken otur ni har. Skönt är dock att läsa att du verkar ha en bra syn på det hela! Jag håller tummarna för att ni nu inte behöver sprätta fler golv!

    SvaraRadera