tisdag 18 augusti 2009

Sjukskrivning och träningsdag


När Alex, min brors tioåring fyllde år i juni, så fick hon en önskedag av mig. Hon fick välja vad vi skulle hitta på och nu, idag har vi gjort slag i saken och fixat denna dag. Vad hon önskade sig? En träningsdag så klart, hon brås nog på sin kära faster!

Vi har cyklat i en timma, sprungit en massa varv runt huset, gjort idioten, tränat armar och axlar med hjälp av stege och vattenfyllda petflaskor, utfall, benböj, armhävningar och situps...och så lite till. Efteråt blev det en välförtänt dusch och bastu tillsammans med Melker. Vi fixade även en god middag tillsammans, tacogratäng, som vi bjussade fina vänner på.

Sambon kom hem idag, sjukskriven, eftersom hans fötter till slut sa ifrån. Han har haft ont i hälarna en längre tid, och igår efter en lång arbetsdag så gick det inte längre. Hälsporre, så han är nu helst sängliggande. Till råga på allt har han fått någon slags allergisk reaktion som visar sig i vätskefyllda små blåsor på hela kroppen. Det ska tydligen inte smitta, men jag tror han får sova ensam ikväll så sover jag o Melker med Alex.

4 kommentarer:

  1. Aj då! Det där lät inte kul... Hoppas han mår bättre snart! Tack så otroligt mycket för dina ord!! Betyder mycket :)

    SvaraRadera
  2. hoppas att vår fina gudfar snart mår bättre kramar från oss

    SvaraRadera
  3. Stackars sambo, hälsporre är inte kul och kan ta tid att bli av med :(

    Vad bra att du har en aktiv brorsdotter!! Inte direkt en sådan dag jag själv skulle hittat på om jag fick välja fritt :) Men, vi är ju alla olika!

    Ha det bra kusen!

    SvaraRadera
  4. inte kul med hälsporre,min man har haft det i över 1 år,det vill inte ge med sig.tar visst länge att bli av med.

    SvaraRadera