måndag 28 december 2009

2009 och det senaste årtiondet

Årets:

Bok: Sjöjungfrun får nog min röst!

Film: Slumdog millionaire och Luftslottet som sprängdes i helt olika kategorier.

Resa: New York, helt klart. En helt fantastisk vecka spenderades med kära vänner, men båtsemestern som vi gjorde i början på augusti kommer på en säker andra plats.


Husprojekt: Årets inplanerade projekt var den inglasade altanen som blev riktigt fin. Oplanerade var tvättstuga och badrum som just nu håller på att färdigställas.

Bästa: Melkers kramar, skratt och bus. Han får oss att leva!

Läskigaste: färskt i minnet finns ju branden i föräldrarnas hus. Läskigt är bara förnamnet.

Uttryck: Fuckling fabulous och MÖMS!

Konsert: Melissa Horn

2000. Började detta årtionde med nyårsfirande på Times Sq. tillsammans med miljoner människor. Det var då jag jobbade som au-pair hos familjen Weeks i Maine. En extremt nyttig tid för mig, roligt var det också. Minnen för livet helt enkelt! Kom hem innan sommaren, jobbade i hemtjänsten och sen spenderade jag ett år på komvux helt i onödan (eftersom jag senare tog mig in på högskolan via högskoleprovet).

2001. Våren spenderades alltså på komvux, bodde växelvis hos Anders på Uddmansgatan och hemma i Öjebyn hos mor och far. Spelade fotboll och gick med i Viktväktarna. Hösten flyttade jag till Sthlm för att prova bo där i min fars lägenhet. Pluggade Engelska på högskolan.

2002. Efter jul ringde jag runt och sökte jobb i huvudstaden och hamnade på en förskola på Kungsholmen där jag jobbade fram till sommaren då jag flyttade hem och jobbade som vanligt i hemtjänsten under sommaren då jag självklart också spelade fotboll. Hösten flyttade jag till Gävle och bodde första veckorna hos Camilla innan jag fick tag i egen lägenhet. Pluggade till Hälsopedagog på högskolan.

2003. Pluggade vidare och spelade fotboll både hemma och i IK Sätra som då åkte ur tvåan. Sommaren spenderades självklart hemma i Piteå där jag även krockade med en lastbil. Huvaligen!

2004. Plugg, fotboll, ja det var nog det. Sommaren i Piteå med kärleken.

2005. Gjorde min sista termin till Hälsopedagog på våren och sen gick flyttlasset hemåt igen då vi äntligen fick vår första gemensamma lägenhet på Nygatan i Piteå (den som brann). Jobbade sommaren i hemtjänsten och sökte mig sen till Simhallarna för jobb som vattengympaledare. Förlovade oss på julafton.

2006
. Jobbade på simhallarna, spelade fotboll och sökte hus. Köpte så småningom vårt hus i Roknäs som renoverades för fullt under hösten -06 med stor hjälp av våra familjer.

2007
. Årets stora händelse var att jag blev gravid. Vi åkte till Kanarieöarna strax innan jul där jag mest åt förrätter så sambon fick äta mina varmrätter...

2008. Jobbade fram till sista maj, njöt av sommaren och värmen innan lillen kom den 8 juli. Hösten var jag mammaledig så vi hade fullt upp med olik aktiviteter.

2009. Första halvan av året var jag hemma med Melker och vi mös på och träffade folk mest hela tiden. From aug. förskola för lillen och jobb för mig.

Förhoppningar om 2010. Både jag och sambon fyller jämnt, bröllop för vännerna, fjällsemestrar, reunion, jobb, träning och mys. Förhoppning om att alla runt oss får må bra och vara lyckliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar