fredag 18 december 2009

Skumpa av gubbarna

Planeringsdag med jobbet, följt av den traditionella jullunchen innan några timmars jobb i Öjebyn där dagen avslutades med avslutning på Grabbgympan. Där överraskade gubbarna (ni vet de med medelålder på drygt 70 år) mig och den andra ledaren med varsin 1,5 liters flaska med detta som de tyckte att vi skulle sprätta på nyår! Trevligt!

När vi låg på golvet och hade avlsappning i slutet på gympan lyssnade vi till O Helga natt, blev det någon sorts allsång, riktigt mysigt!

Hämtades av svärfar på jobbet och sen väntade middag hos dem med resten av familjen. Riktigt god mat. Nu är vi hemma igen, sonen sover och jag har snabbt klätt granen som vi fått, tack för det! Den gamla ljusslingan älskar jag, köpt för en massa år sen på Reprisen. Nu ska jag slå in de sista julklapparna, för vi är nämligen klara med inköpen och så ska vi nog se nr 5 i Johan Falk-serien. En mysig fredagkväll med andra ord.


1 kommentar:

  1. Vi såg sista Johan Falk ikväll, bätttre än 4:an och 5:an enligt mig. V sover hos mormor & morfar, behöver en ordentlig nattsömn, ska bli riktigt skönt att få sova ut. Hoppas granen blev fin. Ses kanske i helgen. Kram

    SvaraRadera