måndag 21 december 2009

Feber

Jag vabbar idag. Igår när jag gick och lade mig, så låg sonen i sin säng, vaken och bara tittade. Jag kände på honom och han var varm som en kamin, 39,2 grader visade termometern på. Grät tills han spydde...hm, magsjuka? Fyra tänder är som sagt på väg upp samtidigt men enligt de som verkar kunna det här, så ska tänderna inte ge såna biverkningar. Fick alvedon både igår och idag.




Idag har han varit väldigt snäll och fartig förutom på eftermiddagen då det blev en liten dipp.

Efter en dag är jag redan rätt less av att bara vara hemma. Inte ens en promenad idag eftersom det vräkte ner snö åt alla håll när han skulle sova, så han fick vila inomhus istället. Melker är ju underbar när han är glad, så jag hoppas på en bra dag imorgon. På kvällen ska jag iväg och sjunga julsånger i alla fall, det ser jag fram emot!

Några av paketen som ligger inslagna under granen. Melker är för det mesta duktig och låter bli paketen, men jag har för säkerhets skull lämnat de allra sköraste i garderoben...

3 kommentarer:

  1. Men lilla vännen, hoppas han är bättre imorrn, då kanske vi tittar förbi en sväng. Kramkram

    SvaraRadera
  2. Båda mina barn har haft feber tre dagar innan i princip alla deras tänder tittat upp, så visst kan de få feber av tänderna. En läkare sa till mej en gång att de inte kunde det, men jag är säker på min sak. Min lille har också feber ikväll, och två tänder buktar i underkäken.

    /Magda

    SvaraRadera
  3. Magda: skönt att höra. Han tar sig hela tiden i munnen så jag tror minsann också att det är tänderna som spökar!

    SvaraRadera