onsdag 23 december 2009

BINGO!!!


Största händelsen idag är att jag just fått BINGO på uppesittarkvällen och det är nog första gången på säkert tio år av uppesittarbingospelande! Vi är hos kära vänner på Svartudden uppesittarmys där vi även ätit mat från Thai och marängswiss på det. Killarna tycker att Travet är mer intressant, så medan "de bara skulle kolla en liiiten stund" så missade vi första omgången. Typiskt. 100 kr vann jag så det var ingen storvinst direkt.

Annars har jag varit på Julfrukost med gamla tjejgänget, även det här på Svartudden och det var riktigt mysigt. Mysiga dagar just nu med andra ord. Sen väntar julafton hos oss, juldagen hos svärmor och svärfar med firande för Robin, annandagen hos min bror med familj och söndag har A kusinträff med respektive och barn i Älsvbyn. Puh! Nyåret hoppas vi kunna fira med vänner i husvagnen iklädd underställ...hoppas att det inte blir så kallt bara.

Kommer ihåg uppesittarkvällar under min uppväxt. Då var det herr Aschberg som stod för underhållningen och Gert låg på ett skrivbord och fes, det är nog det jag kommer ihåg. "Häng me"...om ni minns?! På den tiden sov jag i vardagsrummet på skinnsoffan natten till julafton, det tyckte jag var mysigt.

Melker har just blivit utklädd i Stellas silvriga klänning och han var hur söt som helst!!! Nu, back to uppesittarkweeln.

1 kommentar: