torsdag 17 december 2009

Inget nyårslöfte, men...

För ganska många år sen så gav jag ett nyårslöfte som jag kunnat hålla. Nyårslöftet innebar att jag aldrig mer skulle ge ett nyårslöfte...smart va?!

I några veckor nu, i prinicip sen jag fick "beskedet" om mitt dåliga kolesterol, har jag inte ätit speciellt bra. Jag har inte haft någon energi för att ställa mig och laga god, nyttig mat, som jag ju ändå faktiskt älskar. Visst har jag ätit bra ibland, men sammantaget så känns det inte nå bra, alldeles för mycket godis, glass och kakor som jag tryckt i mig.

Förra året slutade jag med godis i några månader, från 3 januari (obs: inget nyårslöfte, utan ett hälsolöfte till mig själv:)) t.o.m. påsken och i år har jag tänkt att göra samma sak. Inget godis och ingen glass (måste inkludera även det eftersom jag jobbar i en kiosk och ibland inte har speciellt bra självdisciplin) from 2 januari t.om. skärtorsdag. Är det någon som är med??
Detta gör jag inte för att gå ner i vikt. Förra året märkte jag inget på vågen efter den tiden, men det är för att jag ska undvika sockertopparna som jag hela tiden ger kroppen. Urk.

4 kommentarer:

  1. jaaag är med! jag kommer (jag måste) bli iskus främsta besökare från o med januari efter all god mat o öl här, såå.. absolut, I'm in! :) snart ses vii! kraam!

    SvaraRadera
  2. Jag är absolut inte med :)
    Längtar hem- bara 2 dagar kvar nu...
    Kramar till dig och familjen och alla andra jag känner som läser din fina blogg!

    SvaraRadera
  3. vi är med, mor o far.

    SvaraRadera