söndag 17 januari 2010

Badrumsfunderingar...

Nu börjar det vara dags att bestämma sig för vilken sorts inredning vi ska ha i badrummet. Eftersom vi har dusch i anslutning till bastun som bara ligger någon meter bort från badrummet, så känner vi i dagsläget att vi nog inte ska sätta in någon dusch hit in. A började dock fundera på att sätta in ett badkar, men jag tycker att vi ska vänta med det. Golvbrunn och sånt är ju redan klart, men vi får väl se hur vi gör.

A har ju sedan vi började med badrummet fastnat för denna inredning: Dock tror jag att spegeln är för liten eftersom jag är kort och andra är långa, så isåfall får det nog bli en spegel från IKEAs Godmorgon-serie som är större.


Jag vill först se den i verkligeten innan vi köper den, så man ser om det bara är skräp, eller om den håller ihop. Hur rymlig den är, känns ju också viktigt. Vi ska annars ha en stor byrå därinne också (som vi redan har sen innan), som ska svälja handdukar, hårtork och andra stora saker.


Hittade även denna som kostar strax över 600 kr på ellos. Just nu finns det också en kampanj där man kan få den för halva priset. Tycker att den vore toppensnygg att ha mellan "handfatsinredningen" och toaletten. Vad tycker ni?


Skulle även vilja ha en liten stol eller fåtölj därinne där ett ev. badkar sen skulle hamna. Något i denna stil :
Uppdatering: hittade just till en sida som heter trygghandel.se där detta fanns:

7000 kr kostar det paketet jämfört med 45oo på det ovanför från importlagret. Rätt så lika, men det var lite kul med svart tvättställ (tvättstället är vitt inuti). Synd bara att alla har så smala speglar.

1 kommentar:

  1. Snyggt! Vad fint det kommer att bli! Vi har faktiskt köpt Godmorgonserien i helgen. Det blev en kombi av högblankt grått och vitt. De har dessutom svart porslin nu om man vill ha (vi velade ett tag men det slutade ändå med vit porslin för oss)! Jag tycker det verkar vara jättebra kvalité (fast fråga mig om ett par år). Blandaren däremot vet jag av erfarenhet att man inte ska inhandla på ikea :-) kram!

    SvaraRadera