söndag 10 januari 2010

Snart vardag igen



Melker är minsann ingen frukterian, men halleluja, nu äter han ett päron!!! Han brukar inte vara speciellt intresserad av varken frukt eller grönsaker, han till och med dissar banan som länge var ett toppenmellis. Nu kanske det har vänt, vi hoppas på det, kanske är det Kajsa Kavat som han ser på som har förtrollat honom? Söt är hon i alla fall.
Jag pustar ut efter en skön joggingtur i perfekt väder. Vi har liksom resten av stan varit ute några timmar på dagen för att få lite frisk luft. Melker fick åka pulka och han verkar ha glömt hur roligt det var, för han skrattade så han kiknade till en början.

En lugn och skön prommis innan jag lagade sjuttioelva portioner mat att frysa in. Kassler- och broccoligratäng och en stor laddning kyckling- och grönsaksgryta ska nu samsas i frysen med lasagnen som vi gjorde i fredags. Skönt att ha lite backup om energin inte finns där på vardagen.

Vardagen är annars något som jag faktiskt ser fram emot. Tre veckor här hemma med hela familjen har gjort sitt, så nu kan vi gå tillbaka till jobb och dagis med ny energi (hoppas jag då att jag har på tisdag när jag börjar om).

Nu ska vi fortsätta se Kajsa Kavat, för vilken brutta hon är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar