fredag 1 januari 2010

Det nya året

Efter en härlig start på det nya året ( lång sovmorgon, tack älskling) har jag nu just ätit frukost och tänker tillbaka på gårdagen. Det blev en riktig lyckad dag med kära vänner.
Melker lånar Emilias skor och springer runt.
Busig Emilia hos mamma S.
Försöker få till en normal bild utan att lyckas. Två tandrader= jag ser lite läskig ut...
Emilia kör radiostyrd bil.


Grabbarna pratar med semestrarna i Florida via Skype innan bastun.
Grym förrätt! (ica.se)

Oxfilé provencal. Jag säger bara MÖMS!Fräsch efterrätt!

Alla hjälptes åt med matlagningen, vi badade bastu och gjorde oss i ordning och fortsatte sen med maten. Allt blev supergott! Tomat- och avokadobruschetta med dragonkräm och kräftstjärnar var förrätten, Oxfilé provencale till varmrätt och en superfräsch efterrätt med passionsfrukt och mango. Efter ytterligare godis och chips så sprutade maten ur öronen på oss när vi spelade Sequence, paketleken och Maxi Yatzy till kl tre. Gräshoppan som sambon bjöd på var riktigt smarrig! Dissade raketer och skickade iväg ufoballonger men såg på alla andra som spenderat mindre förmögenheter sina raketer.

Ska strax iväg på en joggingrunda innan vänner kommer på besök.

2 kommentarer:

  1. Gjorde de annat än att sitta vid Skype, jag tyckte Ubbe satt vid den den där datorn hela kvällen:) Vad ysigt ni verkar ha haft det. Vi ses snart! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej jennie!

    Vad roligt att du gillar mina målningar:)
    Ja de är till salu! Jag jobbar i alla möjliga
    storlekar det varierar, men de som visas är i storlekarna...46x38..55x46..27x22..men jag gör även större, det beror på vad beställaren vill ha för storlek:)
    Priset varierar beroende på storleken men jag brukar be köparen ge ett förslag :) Är du intresserad av någon speciell? Jag ska försöka lägga ut några till...

    Ha de fint/Linda

    SvaraRadera