måndag 11 januari 2010

Londonhjälp!

Jag behöver lite hjälp av er globetrotters...!

Mitt tjejgäng från Gävle träffas ju en gång varje år för Reunion och i år fyller tre av oss 30 inom ett spann på två veckor och den fjärde fyller 35 tre veckor senare. Vi funderar därför på att förlägga årets reunion på något annat ställe, eventuellt utomlands, om plånkan tillåter.

Funderingarna ligger just nu på London så nu efterlyses förslag på vilket flygbolag som är billigast och vilka hotell man ska bo på?? Vi funderar på Kristi Himmelsfärdshelgen då vi vanligtvis brukar träffas då, så det gäller nog att boka snarast för att få hyfsat pris.

Seså, ös på med förslag nu!

4 kommentarer:

  1. Tyvärr kan jag inte bistå i några resetips då mina rese erfarenhet sträcker sig så lång som till Köpenhamn, that's it. Dom har ett fint nöjesfält =)
    Jag hittade schemat till kursen jag ska läsa och det blir tis + torsdagar 8.15-11.45 som jag måste vara på skolan i luleå, resten är hemstudier. Jag tror jag ska försöka lägga mitt schema (med ltu,komvux och hemma plugg)så han får vara ledig i alla fall en dag,fredag skulle nog passa, och sen kanske 9-14 de dagar jag pluggar hemma. Det blir ju 2 tidigare mornar då jag måste till luleå. Även om jag pluggar på heltid så kan jag då inte föreställa mig att nån kan plugga 8 timmar/dag. Sen kan man ju plugga kvällar också. Tänkte prova börja så iaf, sen är mamma arb.lös nu så det kan hända hon har han nån dag också, men det känns då bra iaf.

    SvaraRadera
  2. Härligt med en semester- London låter ju superkul!
    Det tips jag kan ge är Easy Jet och Ryan Air men då måste ni ju åka via Stockholm... Vet att man lätt kan ha förutfattade meningar om dom p.g.a tvprogrammen men vi åkte med Easy Jet både till Milano och Neapel och var helnöjda.
    Lycka till!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. hallå igen
    förslag är barcelona, flyg ryan air billigt men res utan bagage om möjligt för det har en förmåga att försvinna
    boende mitt i smeten i en lägenhet för 7
    vi 40 taggare åker på kärringaresa varje år i sept så jag har en del restips och kontakter
    annat förslag är italien bergamo med underbar utsikt om ni gillar naturupplevelser
    det krävs lite benmuskler och mycket vin i ryggan, vi gick 5 timmar per dag
    vill ni ha röj så föreslår jag göteborg
    ni får bo hos mig
    kram och hör av dig om du vill
    helena

    SvaraRadera
  4. Hej! Då jag var och hälsade på Sara i London för ex antal år sen så bodde jag på Svenska fiskekyrkan. Vad jag minns så var det väldigt billigt och inte långt ifrån staden. Det är ett vandrarhem så det är ju inget hotell iofs men en billig lösning o man bara ska ha nånstans att sova för ni lär ju ändå inte sitta på hotellet och hänga:) Annars finns det ett annat ställe som heter Bayden Powell house eller nåt sånt, där vi bodde när jag läste engelska. Lite blandning mellan vandrarhem och hotell vill jag minnas. Kan inte tänka mig att det var så dyrt och vi hade nära till stan. Hoppas ni hittar nåt. Kram /Anna S

    SvaraRadera