måndag 30 mars 2009

Dagen...

Melker har haft feber i natt och hållt Mona vaken... Eftersom han inte var på topphumör idag, tog jag, A o Melle en tur med skotern medan resten av gänget tog en dag i slalombacken. När vi väl hittat ett ställe att stanna till på och M somnat i pulkan, konstaterade A att pelletsbrännaren var kvar i stugan. Den behövdes för att göra våra mackor-i-järn-med-pepparsås, så vi blev inte kvar så länge.

När M vaknade fick han mat, A pimlade en liten stund och sen tog vi en lite längre skotertur. Lunchade vid stugan och sen promenerade vi runt en stund för att ta vara på utomhusluften.

Ikväll väntar middag som jag, D och R har gjort, vår tur enligt matlistan, sen har jag ledigt i flera dagar. Vi har gjort så för att undvik att det alltid är samma personer som är i köket. Jag har även tänkt ta revansch i Maxi-Yatzy och ta mig ett vinglas, känns som en skön kväll!

1 kommentar:

  1. Sötare pojk får man ju leta efter, men han har ju att brås på. Härligt med lite ledighet, skulle verkligen behövas.

    SvaraRadera