onsdag 25 mars 2009

Min mamma är den bästa!

Våffeldagen har än så länge varit en riktigt riktigt bra dag, t.om. så bra att jag redan glömt hur lite jag och Melker har sovit i natt...:)

Vi vilade tillsammans på förmiddagen, gick ut och drog honom i pulkan ner på åkern (jäLan) i solskenet. Inte ett moln på himlen, helt fantastiskt! Sen kom mamma hit med lunch, och gissa vad det var?! Våfflor! Vi tog ut våffeljärnet till vår baksida, där vi sen gräddade våfflor och smaskade i oss medan lillen sov i vagnen för att sedan gå en lugn prommis ner på samma jäLa som jag tidigare nämt. Allt detta i solskenet.

Jag o mamma konstaterade att vårvintern här uppe nog är den absolut vackraste årstiden. Jag konstaterade helt själv att min mamma är den bästa! Hon tog även med sig BAKO-krydda och köpte köttfärs o tillbehör så att jag ikväll kan göra den goda pepparsåsen att ta med till fjällen. Mamma tog hand om Melker ett tag, så att jag hade tid att fara ut o springa en snabbis samt börja tvätta och packa till fjällen. Skönt att inte ha allting kvar till helgen, eftersom vi har lite annat som måste hinnas med också.
Det är även så att idag är ingen vanlig dag, idag är det MÅNGAS födelsedag, hurra, hurra, hurra! Min allra bästaste vän Smarran fyller 30 år, min kusin Petra fyller 20 år samt Marie i Sthlm som fyller 29 år, grattis till er alla! Ska nog förbi Maria en sväng senare för att se om hon fått några fler rynkor sen igår, nu när hon nästan är tant!

2 kommentarer:

  1. härligt att mysa med mamma! min älskade mamma kommer om en vecka jag längtar!!! kram

    SvaraRadera
  2. Din bästa mamma är min bästa faster, vilket tur vi har.

    Ja tänk att jag jag har blivit tant, men en väldigt nöjd tant i alla fall.

    SvaraRadera