måndag 16 mars 2009

Vårslask och nybakta bullar

Premiärbesök på Öppna förskolan med sångstund och lunch med fina mamma/pappavänner, prommis dit och tillbaka i vårslask samt omstart på ny babysimsgrupp med avslutande mysbastu. Det var vad dagen erbjöd fram till kl fyra.

Bestämde mig nu i helgen att det är slut med veckofika. Detta är något jag förut aldrig har behövt begränsa eftersom jag sällan haft fika hemma och fikastunderna hemma hos vänner och släkt under veckorna inte varit så många. Men nu som mammaledig....wow, fika är något man gör nästan varje dag, vilket resulterar i att sockret går upp och ner som på tivoli. Denna första dag har gått riktigt bra, trots att min kära mor var i full gång med att grädda bullar nät jag lite småhungrig kom hem från simhallen. Färska bullar och en liter kall mjölk, då kan man ju lätt trycka en påse själv, men det var bara att lägga band på sig och titta på när resten av familjen fikade. För jag skulle bli väldigt besviken på mig själv om jag fuskade redan första dagen!

Melker har börjat med en rolig grimas där han kisar med ögonen, fantastiskt söt, trots att han envisades med att göra denna när vi andra tyckte han skulle sova. Natten spenderas hos mina föräldrar och imorgon ska jag sköta brors minsting några timmar på dagen. Ska snart se inspelade Familjen Annorlunda eftersom mor och far ser Skellefteå spela hockey...

Sov gott!

1 kommentar:

  1. ja jag tror att Linda ska gå också, sugen på att följa med? Jag visste inte ifall du ville följa för du pratade om att göra nåt med din mamma idag. Mycket duktig som stod emot bullarna, det skulle jag aldrig ha gjort kan jag säga..

    SvaraRadera