torsdag 19 mars 2009

Klappa händer och grimaser

Till kvällsgröten drog sonen fram all sin charm på en och samma gång. Vinkade med båda händerna, gjorde sin nyupptäckta grimas och klappade händerna samtidigt som han åt upp hela sin portion. Nu håller vi tummarna att han sover bra i natt, vilket han inte gjorde natten som gick, utan då var vi tillbaka i de vanliga vaknätterna tyvärr. Sonen somnade för en timma sen och sen dess har jag mest pysslat på lite här hemma.

Jag tog mig ut på en löprunda på förmiddagen vilket var otroligt skönt. Blir nog att ställa upp i några lopp i sommar så man har något att träna för. Under de 21 säsonger som jag spelade fotboll hade man alltid något att träna för (trots att man inte var nån stjärna). Eftersom jag blev gravid direkt jag slutade fotbollen, är det först nu som jag inser att tycker om att ha en liten morot där framme på vägen. Ännu är det inga milsrundor jag tar, utan det får räcka med halva sträckan, men det är väl så skönt det.

Mammaträff i Flötuträsk idag och trots att vi bara blev tre mammor plus barn, så var det väldigt mysigt och trevligt. För övrigt femte (!) gången hittils denna vecka som jag tackade nej till fika, det ni!
Hoppas på en solig dag imorgon, för då ska vi ha vår obligatoriska familjedag utomhus. Hoppas på att kunna sola och laga lunch utomhus...
Nu ska jag tända lite ljus och ställa upp massagebänken så ska sambon få en tidig födelsedagspresent när han kommer från sin kvällskurs.

Stolt pappa med liten grabb. Andra dagen på BB då vi fick vårt fika lite i efterhand...

1 kommentar:

  1. Hej! Roligt att höra från dig! Vilken fin blogg och vilken underbart fin son du har! Grattis! :) Massa kramar! /Marie

    SvaraRadera