söndag 15 mars 2009

Skön dag i backen


Slalomåkning är ju hur kul som helst en dag som denna när solen skiner och temperaturen är runt noll. Jag, min vän M och brorsdotter M drog till Vallsberget idag och spenderade några timmar i backen och jag kunde än en gång konstatera att jag gillar att åka slalom!!!

Började runt femårsåldern och åkte tills jag var i tonåren, då jag helt plötsligt gjorde ett uppehåll i några år. När jag var i USA fick jag en utrustning av min värdfamilj för att kunna åka med dem och då blev jag fast igen, vilket jag är väldigt glad över. Vallsbergets backar är ju inte så många eller för den delen långa men de passar bra en dag som denna.

Sambon gjorde god älg till middag och nu efter skönt träningspass, dusch och kvällsfika är det Beck som gäller. Nu hoppas jag att detta underbara väder fortsätter i veckan, för då ska jag ta vara på solen och vara ute!

1 kommentar:

  1. Tack för en mycket trevlig dag. Nu måste vi bara försöka få tag på en utrustning till J också, helst inte alltför dyr, så vi kan åka hela familjen. Det är ju verkligen hur kul som helst, är glad att jag fick så bra present.

    SvaraRadera