lördag 14 mars 2009

Goder morgon!


Melker nu på morgonen...

Melker drog med mig upp 06.30 när jag ännu en morgon konstaterat att det är den uppstigningstiden som gäller, suck. Så nu har han fått morgongröten...eftersom han ju vägrar att äta välling! Tycker ändå att han har sovit hyfsat bra i natt, vet ej om A har tagit hand om honom eller om han verkligen har sovit.

Han har ju en tendens vår lille grabb att inte sova om nätterna, han vaknar ofta minst en gång i timman och är orolig. Detta innebär att han bara sover i spjälsängen till ungefär ett på natten eftersom vi inte orkar stå och hänga över hans säng för att få honom att somna om. Vi har provat detta också men insett att han sover lika oroligt där. Han har sen han var sjuk blivit ännu mer svårsövd själv i sängen på kvällen, så nu får han somna hos oss i soffan innan vi bär över honom. Efter vi tagit på pyjamasen kl sju och gett honom kvällsgröten, går detta oftast väldigt fort.

Igår kväll firade vi svärmor i förskott, (hon fyller egentligen idag, grattis, grattis) så vi fick middag och tårta, smaskens! Efter det svängde vi förbi bror o C i läggan och det börjar bli riktigt fint! Anders tyckte att vi skulle åka o pimla i Kalamark idag, men eftersom jag verkligen inte gillar att pimpla, sa jag att det då måste vara sol för att jag ska följa med. Nu är det verkligen molnigt vart än man ser, så jag o Melker åker en sväng förbi svärmor och svärfar igen för att hälsa på As mormor och morfar som sulle komma dit idag. Ska även hälsa på mina förldrar som premiärsover på stugan för våren. Tror vi väntar någon timme innan vi åker dit så det hinner vakna!

Ikväll tror jag att det blir några schlagercider minsann!

1 kommentar:

  1. Skönt att se att nån annan är vaken denna tid också.. De andra sover men jag kunde verkligen inte somna om. Hoppas ni får det trevigt ikväll! Jag håller nog på EMD tror jag. Ha det bra!

    SvaraRadera